Medicina Pe Net

Afla totul despre boli, tratamente si produse naturiste

Reguli in farfurie – 12 sfaturi usoare pentru o alimentatie sanatoasa

pe 3 Iulie 2011

   Fie ca vorbim de supraalimentatie sau de diete hipocalorice, a face excese alimentare este intotdeauna un lucru periculos.Traim intr-o lume a lipsei de timp si chiar daca exista un interes din ce in ce mai crescut pentru o alimentatie sanatoasa, nu ne reuseste intotdeauna sa atingem un echilibru atunci cand vine vorba despre mancare.
Multi dintre noi nu intelegem ca pentru a avea o viata sanatoasa si o greutate cu care sa ne simtim bine si mai ales sa nu ne puna in pericol sanatatea, trebuie sa adoptam per ansamblu un stil de viata armonios, fara a recurge la regimuri stricte care pot avea atat consecinte fizice, cat si psihice.

In cele ce urmeaza voi enumera niste sfaturi, pe care le consider foarte bune si folositoare, dar mai ales foarte usor de urmat.

   1.MANANCA MANCARE
Da, pare o ciudatenie aceasta afirmatie la prima vedere, dar daca te gandesti ca in fiecare an apar cate 17.000 de produse noi pe rafturile supermarket-urilor, majoritatea din ce in ce mai procesate, se intelege. Nu toate produsele frumos ambalate au un status nutritional ridicat si nu toate ne fac bine. Exista o multime de alimente procesate, care ne fac mai mult rau decat bine. Multe dintre acestea, sunt fabricate cu grasimi saturate si cantitati mari de sodiu si zahar. Aceste tipuri de alimente ar trebui evitate, sau cel putin consumate cu moderatie. Pateurile, dulciurile ambalate, chips-urile si alte multe produse din aceasta categorie trebuie excluse cu timpul din dieta noastra.

   2. ALEGE ALIMENTE CARE….PUTREZESC!
Este natural ca alimentele sa se altereze, pentru ca e natural ca ele sa favorizeze dezvoltarea unor bacterii si ciuperci din mediul inconjurator. Insa, odata cu dezvoltarea industriei alimentare, a luat amploare si adaugarea de conservanti mai mult sau mai putin toxici in alimente, pentru a li se prelungi perioada de valabilitate. Cu toate ca studiile au dovedit ca majoritatea conservantilor nu ne afecteaza sanatatea in cantitati mici, in cantitati ridicate sau interactionand cu alti compusi din alimente, ne pot imbolnavi. De exemplu benzoatul de sodiu, substanta folosita ca un conservant pentru unele bauturi racoritoare, in prezenta vitaminei C si cu expunere la caldura excesiva, este cunoscut ca poate provoca cancer.

   3.NU TE ALIMENTA DE UNDE-TI ALIMENTEZI MASINA
De cate ori ai facut-o, fara sa te gandesti macar? Este adevarat ca benzinariile sunt taramul fagaduintei atunci cand e noapte si nu mai ai de unde sa te aprovizionezi, dar incearca sa cumpreri doar lucrurile de care ai nevoie. Pe langa preturile mult mai mari decat in alte magazine, shopping-ul in benzinarii este plin de tentatii daunatoare.Incearca sa le eviti cat mai mult cu putinta.

   4.EVITA PRODUSELE CARE CONTIN MAI MULT DE 5 INGREDIENTE
Cu cat un aliment ambalat are mai multe ingrediente, cu atat a fost procesat mai mult si e mai nesanatos.

   5.FA IN ASA FEL INCAT DE LA MENIUL ZILNIC SA NU LIPSEASCA LEGUMELE SI FRUCTELE CRUDE, DAR MAI ALES COLORATE
Legumele si fructele isi pierd o mare parte din proprietati atunci cand sunt procesate termic sau sunt pastrate in conditii necorespunzatoare. Odata cu fierberea sau prajirea se pierd atat o mare parte din vitamine, cat si multe fibre, atat de necesare digestiei. Vitamina C incepe sa se degradeze incepand de la 40 grade C!!!
Culorile legumelor reflecta adesea antioxidantii fitochimici pe care ii contin si care sunt foarte benefici. Inafara de asta o masa colorata ne face intotdeauna o mai mare placere decat una terna, nu-i asa?

   6. PLATESTE MAI MULT, MANANCA MAI PUTIN
Consumand produse de calitate si intr-o cantitate mai mica te pot salva de multe vizite la doctor. “ Mancam pentru a trai, nu traim pentru a manca”.

   7. MANANCA ALIMENTE DULCI, ASA CUM SUNT ELE IN NATURA
In natura, aproape toate zaharurile se gasesc „ambalate” impreuna cu fibre, ceea ce le incetineste absorbtia si confera un sentiment de satietate inainte de a ingera prea multe calorii. De aceea este intotdeauna mai bine sa mancam fructele in loc sa le bem sucul.

   8.CU CAT PAINEA E MAI ALBA, CU ATAT MORI MAI REPEDE!
Indicile glicemic al painii albe este luat ca reper in nutritie (IG=100) si este depasit doar de cateva alimente (de exemplu cartofii prajiti) . Painea alba este frumoasa si pufoasa, dar ii lipsesc fibrele si vitaminele. Chiar daca painea integrala are mai multe calorii decat cea alba, cea din urma ingrasa mult mai usor.

   9.RIDICA-TE DE LA MASA INAINTE SA TE SATURI
Romanul spune ” m-am saturat”, i-ar francezul ” je n’ai plus faim” (nu mai am foame). Ridica-te de la masa cand nu mai ai foame, nu cand te-ai saturat.

   10.INCEARCA SA MANANCI LA MASA- BIROUL NU E MASA!
Acorda-ti macar un sfert de ora pentru pauza de masa si incearca sa-ti mananci bucatele incet, savurandu-le si gandindu-te la ceva care-ti face placere. Nu numai ca sucurile gastrice se vor elibera in cantitatile necesare, dar vei evita si alte lucruri neplacute precum mancatul excesiv, balonarea sau indigestia.

   11.BEA APA !
Apa este foarte importanta in orice dieta, avand un rol foarte important in desfasurarea tuturor proceselor fiziologice si de aceea este bine sa nu uitam sa o bem.

   12. INCALCA REGULILE DIN CAND IN CAND
„Totul cu masura” se spune mereu. Uneori insa, nu trebuie sa uitam ce a afirmat candva Oscar Wilde ” orice, dar cu masura – inclusiv masura”. A manca este o placere, iar daca din cand in cand mancam alimente care ne plac foarte mult in cantitati moderate, nu se intampla nimic grav.

 

 

Sursa : www.romedic.ro


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: