Medicina Pe Net

Afla totul despre boli, tratamente si produse naturiste

Gatitul sanatos

pe 3 Iulie 2011

   Exista moduri de a imbunatati gustul alimentelor fara a adauga grasime, sare sau zahar.

   Metode de a gati sanatos
   – Coacerea – gatitul alimentelor, acoperite sau descoperite, in interiorul unui cuptor sau intr-un dispozitiv similar.
   – Fierberea inabusita – rumenire si apoi fierbere la foc mic intr-o tigaie acoperita, in cantitate mica de lichid.
   – Frigere la gratar – gatitul prin expunere directa la foc la gratarul cuptorului sau la un dispozitiv similar.
   – Gratarul pe carbuni – gatitul prin expunere directa la caldura produsa de carbuni.
   – Marinare – fierbere la foc mic in bulion, otet sau suc de fructe, astfel incat alimental sa isi pastreze forma in timpul prepararii.
   – Prajire – preparare a alimentelor, acoperite sau descoperite, in cuptor sau intr-un dispozitiv similar. Este similara cu coacerea, dar se face la o temperatura mai ridicata.
   – Sotare – gatire rapida intr-o cantitate redusa de ulei intr-o tigaie fierbinte. Pentru unele retete puteti folosi bulion, grasime pentru gatit ambalata in dispozitive speciale (spay-uri) sau apa in locul uleiului.
   – Gatire la abur – prepararea alimentelor intr-un dispozitiv special ca un cos perforat, asezat deasupra unei cantitati de apa care fierbe.
   – Calire in grasime – gatire prin calirea unor bucati mici de alimente intr-o tigaie incinsa sau yok (dispozitiv in forma de bol folosit in bucataria chinezeasca) cu o cantitate mica de ulei.

   Sfaturi pentru a gati sanatos
   – Carnea e bine sa o fierbeti, opariti sau prajiti pe gratar, nu in ulei.
– Carnea nu se lasa la dezghetat la temperatura camerei. Este de preferat sa acoperiti cu apa rece pachetul de carne inchis ermetic, sau sa lasati carnea sa se dezghete in frigider.
   – Ceapa nu este sanatos sa o prajiti in ulei si faina pana la rumenire. Temperatura la care e prajita trebuie sa fie scazuta iar ceapa trebuie sa aiba apa proprie.
   – Faina se poate rumeni fara ulei, prajita in ulei e daunatoare.
   – Fasolea uscata sau mazarea trebuie preparata fara sa adaugati grasime.
   – Grasimea care apare in timpul gatirii trebuie scursa.
Grasmile folosite la prajeli devin toxice daca le folositi de mai multe ori sau daca sunt maronii la culoare.
Curatati toata grasimea vizibila de pe suprafata carnii inainte de a o gati.
   – Mirodeniile. Sporiti aroma mancarurilor cu carne prin marinare sau adaos de plante aromatice si mirodenii: frunze de dafin, piper negru, boia de ardei iute, mustar, usturoi, ghimbir, piper verde, salvie, maghiran, ceapa, oregano si cimbru.
   – Ouale trebuie fierte tari. Nu sunt sanatoase ouale crude sau preparate insuficient.
   – Uleiul trebuie folosit cu masura. Alegeti in special uleiul de masline, arahide sau canola, care sunt uleiurile cu continutul cel mai redus de grasimi saturate .

 

 

 

Sursa : www.retete-culinare.biz


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: