Medicina Pe Net

Afla totul despre boli, tratamente si produse naturiste

Beneficiile apei cu lamaie

      Lamaia are o aroma proaspata, puternic revigoranta. Cand va ganditi la lamaie s-ar putea sa va duceti cu gandul la dulceata acrisoara a limonadei din timpul verii si poate doar atat. Ati auzit vreodata zicala „Cand viata iti arunca o lamaie, fa din ea limonada?”. Haideti sa facem apa cu lamaie mai bine!

      Este bine de stiut ca apa cu lamaie aduce numeroase beneficii pentru sanatate, pe termen lung. Exista anumite utilizari ale apei cu lamaie la care nici nu v-ati gandit. In fiecare zi, consumam cafea, sucuri, ceaiuri si bauturi acidulate, care nu sunt neaparat bune. In schimb, apa cu lamaie este o sursa foarte buna de vitamina C si antioxidanti.

De asemenea, apa cu lamaie contine vitamine (precum vitamina B si riboflavina), minerale (precum calciu, magneziu, fosfor), proteine si carbohidrati. Lamaile sunt foarte acide, dar contin acizi buni, de care organismul are nevoie. Daca organismul vostru nu este alcalin, asa cum ar trebui, atunci s-ar putea sa suferiti de o serie de probleme de sanatate precum arsuri sau reflux acid sau alte afectiuni digestive. Un organism acid poate da peste cap si alergiile, mai ales daca suferiti de astm sau de dureri frecvente de cap.

      Beneficiile apei cu lamaie

      Eliminarea toxinelor din organism

Pentru a scapa de o infectie a tractului urinar sau a rinichilor, trebuie de detoxifiati organismul si sa il alcalinizati cu ajutorul apei cu lamaie. Fiind antiinflamatorie, ajuta la eliminarea bacteriilor daunatoare si a toxinelor din organism, racorind aproape imediat tesuturile inflamate care cauzeaza infectia.

      Tine la distanta indigestia

Consum de lamaie proaspat stoarsa intr-un pahar cu apa calduta dimineata, inainte de micul dejun si seara, inainte de cina, va imbunatati considerabil indigestia. Apa cu lamaie determina ficatul sa secrete mai multa bila, ajutand astfel la digestie. Adaugand putina apa la apa o veti putea bea mult mai usor. Consumul de apa cu lamaie in mod regulat ajuta la prevenirea constipatiei.

      Reduce febra

Lamaia este un bun remediu pentru raceala, gripa si febra. Reduce febra prin cresterea transpiratiei.

      Trateaza durerile in gat

Apa cu lamaie prezinta o activitatea antibacteriana si este considerata a fi eficienta ca remediu pentru durerile in gat. Beti cateva pahare de apa cu lamaie pe parcursul zilei si va veti simti mult mai bine. De asemenea, este foarte folositoare si in cazul astmului si amigdalitei.

      Tratarea infectiei urinare

Apa cu lamaie are efect diuretic si s-a dovedit prin studii ca este valoroasa in cazul cistitei. Consumul de suc de lamaie cu apa fierbinte, de cateva ori pe zi, ajuta la calmarea senzatiei de usturime si elimina si sangerarile in cazul cistitei.

      Purifica sangele

Deoarece apa cu lamaie contribuie la purificarea sangelui, ea este cel mai bun tratament in cazul bolilor precum holera si malarie.

      Ajuta la diminuarea greutatii

Apa cu lamaie impreuna cu miere ajuta la mentinerea energiei corpului atunci cand esti la regim si reduce greutatea corporala. Este cu siguranta un remediu foarte bun, natural, pentru cei ce vor sa slabeasca.

      Benefica pentru piele

Avand proprietati antiseptice, lamaia este utilizata pentru tratamentul pielii crapate. Vindecati buzele crapate amestecand cateva picaturi de apa cu lamaie cu glicerina si frecati buzele. Apa cu lamaie este considerata un remediu eficient, preparat in casa, pentru acnee, eczeme si multe alte probleme ale pielii.

      Imbunatateste sanatatea dentara

Aplicand suc proaspat de lamaie pe zonele unde va dor dintii veti reduce durerile. Masarea gingiilor cu suc de lamaie va opri sangerarea gingivala.

Dupa ce ati citit toate aceste informatii, dati fuga la magazin si cumparati cateva lamai! In cinstea apei cu lamaie si a beneficiilor ei! Noroc!

Sursa : www.medicina-naturista.ro

1 Comentariu »

Un stil de viata sanatos

      Auzim foarte multe recomandari despre adoptarea unui stil de viata sanatos, dar ce inseamna acesta? In general, o persoana sanatoasa nu fumeaza, are o greutate adecvata si sanatoasa, mancanca sanatos si face exercitii. Suna simplu, nu-i asa?

Secretul unui stil de viata sanatos este realizarea unor mici schimbari…parcurgerea mai multor pasi, adaugarea fructelor la cereale, un pahar in plus cu apa… acestea sunt doar cateva metode prin care puteti incepe sa traiti sanatos, fara a face schimbari drastice.

      Exercitiile fizice

Una dintre cele mai mari probleme ale omenirii din zilele noastre este lipsa activitatii. Stim ca este buna pentru noi, dar o evitam ca pe ciuma, ori fiindca ne-am invatat cu sedentarismul, ori pentru ca ne este frica ca exercitiile vor fi mult prea grele pentru a le acorda din timpul nostru. Adevarul este ca miscarea este miscare si cu cat faci mai multa, cu atat devii mai sanatos. Chiar si activitatile moderate, precum treburile casnice, gradinaritul si mersul pe jos vor face sa se simta diferenta.

54026470_a5086b5226_m       Adaugand doar putina miscare in viata voastra, puteti:

  • reduce riscul bolilor de inima, atacurilor de cord si diabetului
  • imbunatati stabilitatea articulatiilor;
  • creste si imbunatatii raza de miscare;
  • ajuta la mentinerea flexibilitatii, pe masura ce imbatraniti;
  • mentine masa osoasa;
  • preveni osteoporoza si fracturile;
  • imbunatati starea de spirit si reduce simptomele anxietatii si depresiile;
  • creste increderea in sine;
  • imbunatati memoria, in cazul persoanelor in varsta;
  • reduce stresul.

Deci, chiar daca optati pentru schimbarile minore si o pierdere a greutatii modesta, tot veti vedea ca beneficiile sunt la fel de bune. Un studiu desfasurat de cercetatorii americani a demonstrat ca doar 10% din reducerea greutatii a ajutat pacientii obezi sa reduca tensiunea arteriala, colesterolul si sa mareasca longevitatea.

      Metode simple de a face miscare

2486156939_7468751dc9_m      Puteti incepe procesul de reducere a greutatii prin adaugarea unei cantitati mici de activitate la rutina zilnica. Daca nu sunteti gata pentru o program structurat, incepeti cu portii mici. Fiecare bucatica este importanta si influenteaza arderea caloriilor.

  1. Inchideti televizorul. O data pe saptamana inchideti televizorul si faceti ceva de natura fizica, impreuna cu familia. Jucati un joc, faceti o plimbare…aproape orice ar insemna sa fiti mai activi si mai mult decat statul in fotoliu.
  2. Mergeti pe jos mai mult. Cautati trasee scurte, pe care sa ajungeti, mergand pe jos, acasa. Cand mergeti sa ridicati posta, faceti si o tura de bloc sau scoate-ti cainele la o plimbare suplimentara.
  3. Treburile casnice. Faceti partie si curatati zapada, lucrati in gradina, strangeti frunzele, curatati florile…astfel de activitati nu sunt exercitii extenuante, dar va mentin in miscare, in timp ce va puneti si casa in ordine.
  4. Mergeti in timp ce vorbiti. Cand vorbiti la telefon, mergeti sau faceti curat. Aceasta metoda este foarte buna pentru a va pastra in miscare, in timp ce faceti ceva util sau placut;
  5. Fiti constienti. Faceti o lista cu toate activitatile fizice pe care le faceti intr-o zi normala. Daca descoperiti ca marea parte  timpului o petreceti stand jos, faceti alta lista cu toate caile prin care v-ati putea misca mai mult: ridicarea din ora in ora pentru a va intinde sau pentru a merge putin, urcati treptele de la birou, etc.

      O dieta sanatoasa

O dieta sanatoasa este o alta parte a unui stil de viata sanatos. O dieta curata nu numai ca va ajuta la controlul greutatii, dar va imbunatateste si sanatatea si calitatea vietii pe masura ce inaintati in varsta. Trebuie sa determinati cate calorii aveti nevoie si pe ce grupe de alimente trebuie sa va concentrati. Daca va intereseaza schimbarile mici, aruncati o privire la metodele simple pe care le-am mentionat mai jos:

  • mancati mai multe fructe. Adaugati-le la cereale, salate sau chiar la meniul pentru cina;
  • introduceti mai multe legume. Adaugati-le cum puteti: o rosie intr-un sandwish, ardei pe pizza sau mai multe 1424812033_a0d595ef8e_mlegume in sosul pentru paste. Tineti-le taiate dinainte sau la conserva sau congelate, pentru a pregati rapid gustarile;
  • schimbati sosul de la salata. Daca aveti un sos cu grasimi, treceti pe ceva mai usor si automat, veti consuma mai putine calorii;
  • mancati produse lactate semi-degresate sau fara grasime. Trecand la lapte degresat sau iaurt fara grasime veti consuma intr-un mod simplu mai putine calorii, fara a va schimba radical dieta;
  • faceti cateva substituiri. Uitati-va prin dulapuri si frigider si alegeti 3 alimente pe care le consumati zilnic. Notati continutul nutritional si, data viitoare cand sunteti la cumparaturi, cautati inlocuitori cu calorii mai putine, doar pentru cele 3 produse alese.

Crearea unui stil de viata sanatos nu inseamna schimbari drastice. De fapt, schimbarile majore duc aproape intotdeuna la esecuri. Facand schimbari minore in stilul vostru, dar in fiecare zi, veti ajunge la recompense mari, asa ca puteti sa incepeti sa va ganditi ce veti face pentru sanatatea voastra astazi.

Sursa : www.medicina-naturista.ro

Lasă un comentariu »

Cinci reguli pentru un stil de viata sanatos

       „Tot ce e bun ori e ilegal, ori e imoral, ori ingrasa, spune una din Legile lui Muprhy.

      1. O viata activa

  • mergi zilnic pe jos cat poti de mult. Coboara cu o statie mai devreme in drumul catre casa, sau lasa masina in parcare cand poti sa faci drumul respectiv pe jos;
  • renunta la lift si foloseste scarile zilnic;
  • mergi la o plimbare in pauza de pranz;
  • redescopera bicicleta, mergi la sala, la un curs de dans, practica orice activitate fizica iti face placere.

      2. Controlul greutatii

  • o greutate normala este vitala pentru mentinerea sanatatii;
  • energia consumata zilnic trebuie sa fie mai mare decat energia furnizata de hrana;
  • specialistii recomanda un consum de 2500 calorii zilnic pentru un barbat si 2000 calorii pentru o femeie;
  • consumul de zahar, sau de junk food trebuie redus la minim;
  • cresterea consumului zilnic de energie, prin activitati fizice adecvate, reduce riscul de a aduna depozite de grasime periculoase pentru sanatatea organelor tale.
  • Hidratarea – 2 l apa/zi – este esentiala intr-un program de control al greutatii eficient.

      3. Mananca sanatos

  • ofera organismului tau toata paleta de substante necesare consumului zilnic – carbohidrati (50 – 55%), proteine (15% – 20%), grasimi nesaturate, fibre, vitamine, minerale si multa apa;
  • legumele, fructele si cerealele trebuie sa reprezinte peste 60% din meniul tau zilnic;
  • grasimile nesaturate recomandate provin din nuci, seminte, uleiuri presate la rece, peste sau avocado;
  • ofera-ti o dieta echilibrata zilnic in schimbul dietelor drastice, care dupa un timp se transforma in dezechilibru al organismului si aduc surplus de grasime imediat ce sunt intrerupte;
  • foloseste cat mai multe alimente proaspete, fara aditivi si conservanti, cat mai naturale.

      4. Renunta definitiv la fumat

Cand te hotarasti sa renunti la acest obicei extrem de periculos pentru sanatatea ta iti va fi mai usor daca:

  • vei prefera compania prietenilor nefumatori care te sustin in demersul de renuntare la fumat;
  • foloseste produse antifumat recomandate de specialisti;
  • evita situatiile in care stii ca vei fi tentat sa fumezi;
  • fa o socoteala cu economiile pe care le faci daca nu mai fumezi;
  • spune-ti zilnic ca o sa reusesti!

      5. Cat mai putin alcool 

  • consuma mai mult bauturi fara alcool la petreceri sau cand iesi cu prietenii;
  • pune-ti singur limite clare si tine cont de ele zilnic;
  • rezista indemnurilor facute de asa zisii prieteni de pahar;
  • mananca inainte de a consuma o bautura cu alcool;
  • redu numarul zilelor cand iti permiti o bautura.

        Concluzie

Alege:

  • sa fii o persoana activa, care practica orice sport ii face placere;
  • sa ai un program consecvent de control al greutatii;
  • sa mananci sanatos, oferind corpului tau nutrientii necesari, in cantitatea de care are nevoie;
  • sa renunti definitiv la fumat;
  • sa reduci semnificativ consumul de alcool.

 

 

 

Sursa : www.hotnews.ro

Lasă un comentariu »

Urmărește

Fiecare nou articol să fie livrat pe email.